Λογαριασμός
Άρθρα Ειδήσεις Forums Blogs Σελίδες Εργαλεία Μέλη
  •  
 
Ενέργειες
Βαθμολογία
2 ψήφοι
Επισκόπηση
29.08.2012 (1765 Ημέρα/ες πριν)

UNIT

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΣΠΑ, ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Κατηγορίες
facebook (1 Καταχωρήσεις)
Ετικέτες
Το Facebook στρέφεται στις φορητές συσκευές
Το Facebook στρέφεται στις φορητές συσκευές
1765 Ημέρα/ες πριν 0 σχόλια Κατηγορίες: facebook Ετικέτες: facebook

Σχεδιάζει καινούργιες εφαρμογές για Apple και Android ώστε να κερδίσει μερίδια στην πολλά υποσχόμενη αγορά

The New York Times

Στην έδρα της εταιρείας που διαχειρίζεται το Facebook, στο Μένλο Παρκ της Καλιφόρνιας, όπου κι αν γυρίσεις το βλέμμα, βλέπεις φορητές ηλεκτρονικές συσκευές, έξυπνα τηλέφωνα και ταμπλέτες. Ακόμα και για να εισέλθεις στο κτίριο, πρέπει να «υπογράψεις» σε ένα iPad. Στις καφετέριες, πάλι, τα iPad αντικαθιστούν τις ταμειακές μηχανές, ενώ οι εργαζόμενοι στην εταιρεία αντί να ανταλλάσσουν ηλεκτρονικές επιστολές χρησιμοποιούν το σύστημα στιγμιαίων μηνυμάτων που τους επιτρέπει να λαμβάνουν τα μηνύματα τους όπου κι αν βρίσκονται. Είναι βέβαιο ότι οι μικρές αυτές συσκευές, που αποτελούν πλέον προέκταση του χεριού των περισσοτέρων, βρίσκονται στο στόχαστρο του Facebook. Ακόμα και η Γουόλ Στριτ ασκεί πιέσεις στον Μαρκ Ζούκερμπεργκ προκειμένου η υπερκερδοφόρα εταιρεία του να κατακτήσει και τον κόσμο των φορητών συσκευών. Η μεγάλη πρόκληση για την ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης και όλες τις άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο Διαδίκτυο, είναι η εξεύρεση του καλύτερου τρόπου ανάρτησης διαφημίσεων αποκλειστικά για τις φορητές συσκευές, έτσι ώστε να μη δυσκολεύονται ή αγανακτούν οι χρήστες. Επί του παρόντος, τα έσοδα από διαφημίσεις σε έξυπνα κινητά ή τις ταμπλέτες είναι μικρότερα από αυτά που εισπράττονται για τις υπόλοιπες ιστοσελίδες.

Τα στελέχη του Facebook έχουν λάβει στα σοβαρά την κατάσταση που διαμορφώνεται. Ηδη δόθηκαν στους χρήστες της ιστοσελίδας νέες εφαρμογές αποκλειστικά για iPhone και iPad, αφού παλαιότερα οι εφαρμογές ήταν εξαιρετικά αργές. Μάλιστα, όσοι βαθμολόγησαν την εφαρμογή Facebook για iPhone, της έδωσαν μόνο ένα άστρο με άριστα τα πέντε. Τα νέα προγράμματα, λένε στελέχη της εταιρείας, είναι πολύ ταχύτερα γιατί έχουν γραφτεί εξ αρχής στη γλώσσα προγραμματισμού της Apple. Είναι προφανές ότι το Facebook θα δώσει από τούδε και στο εξής προτεραιότητα στις φορητές συσκευές. Ολόκληρη η εταιρεία αναδιοργανώθηκε έτσι ώστε το νέο αντικείμενο, οι μικρές συσκευές από τις οποίες οι περισσότεροι έχουν, πλέον, πρόσβαση στο Διαδίκτυο, να γίνει τμήμα του DNA της. «Στην πραγματικότητα προσπαθούμε να χτίσουμε την εταιρεία γύρω από τις μικρές συσκευές» λέει ο Μάικ Σρόπφερ, επικεφαλής του τμήματος μηχανικών του Facebook. «Μιλάμε για τεράστια αλλαγή». Οι ομάδες που δημιουργούν τα καινούργια προϊόντα εργάζονται ταυτόχρονα με αυτές που ετοιμάζουν τα νέα προϊόντα για την κύρια ιστοσελίδα. Παλιότερα η εταιρεία κατασκεύαζε τα νέα προϊόντα για τη βασική ιστοσελίδα και στη συνέχεια μία εξειδικευμένη ομάδα την προσάρμοζε κατά τρόπο ώστε να λειτουργεί στις μικρές φορητές συσκευές. Σήμερα αυτό έχει αλλάξει. Οι πιο έμπειροι μηχανικοί οργανώνουν εκπαιδευτικά σεμινάρια για είκοσι εργαζομένους κάθε φορά και τους διδάσκουν με ποιο τρόπο να προγραμματίζουν συσκευές Apple και Android.

Σήμερα περίπου εκατό μηχανικοί της εταιρείας ασχολούνται αποκλειστικά με τα προϊόντα του facebook για φορητές συσκευές. Τα σεμινάρια σε λίγο καιρό θα είναι ανοικτά σε οποιονδήποτε εργαζόμενο επιθυμεί να τα παρακολουθήσει, ακόμα και σε μέλη του τμήματος μάρκετινγκ. Ο αναλυτής σε θέματα νέων μέσων, Ρίτσαρντ Γκρίνφιλντ, επισημαίνει ότι η μεταστροφή του Facebook προς τις φορητές συσκευές μπορεί να αποδειχθεί ευλογία ή κατάρα. Στους διαφημιστές αρέσει το γεγονός ότι οι διαφημίσεις τους λαμβάνουν κυρίαρχη θέση στις μικρές οθόνες και έτσι δεν μπορεί να τις αγνοήσει ο καταναλωτής. Αυτό ακριβώς, όμως, είναι που ενοχλεί τους χρήστες.

Νέοι πρωτότυποι τρόποι για να προσελκύσει διαφημίσεις

Οι διαφημίσεις που προορίζονται για ιστοσελίδες τις οποίες ο χρήστης θα επισκεφθεί σε φορητή συσκευή έχει περιορισμένες δυνατότητες επειδή συνήθως τα κινητά τηλέφωνα δεν διαθέτουν πολύπλοκα και βαριά προγράμματα, όπως το Adobe Flash. Αρα, η δημιουργικότητα σε αυτήν την περίπτωση περνά αμέσως σε δεύτερη μοίρα.

Oταν το Facebook μπήκε στο Χρηματιστήριο, τον περασμένο Φεβρουάριο, στη σχετική αίτηση ανέφερε ότι η αύξηση των φορητών συσκευών αποτελεί κίνδυνο για την κερδοφορία της εταιρείας, η οποία δεν διέθετε σαφή στρατηγική αντιμετώπισης της νέας πρόκλησης.

Τον τελευταίο καιρό, το Facebook δοκιμάζει διαφορετικές προσεγγίσεις προκειμένου να αντιμετωπίσει αυτά τα νέα προβλήματα.

Η εταιρεία τώρα θα προσπαθήσει να χρησιμοποιήσει τις αναρτήσεις των χρηστών ως διαφημίσεις. Εάν, παραδείγματος χάρη, κάποιος δηλώσει ότι του αρέσει κάποιο συγκρότημα στο Facebook κάποιοι οι «φίλοι του» στην ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να το δουν και να ενδιαφερθούν για τη μουσική, να αναζητήσουν βίντεο ή ακόμα και cd με τους συγκεκριμένους μουσικούς. Το συγκρότημα εναλλακτικά μπορεί να φροντίσει ώστε αυτό το «like» να εμφανιστεί στα νέα όλων των φίλων. Αυτός ο τρόπος διαφήμισης άρχισε να εφαρμόζεται τον Φεβρουάριο .

Mία νεότερη μέθοδος που χρησιμοποιείται από το Facebook είναι οι λεγόμενες προσφορές. Μια εταιρεία μπορεί να αναρτήσει οποιαδήποτε προσφορά προϊόντος η υπηρεσίας στη σελίδα της σε αυτόν τον ιστότοπο. Εάν κάποιος αγοράσει την προσφορά, αυτομάτως θα ειδοποιηθούν όλοι οι φίλοι του. Ενα άλλο κομμάτι της νέας στρατηγικής είναι η εκμετάλλευση του κέντρου εφαρμογών όπου οι χρήστες της ιστοσελίδας βρίσκουν τα προγράμματα που ζητούν. Eάν γίνει αρκετά ελκυστικό οι δημιουργοί θα θελήσουν να διαφημίζουν τις εφαρμογές του στο Facebook.

Σχόλια
Ταξινόμηση κατά: 
Ανά σελίδα: 
 
  • Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια