Λογαριασμός
Άρθρα Ειδήσεις Forums Blogs Σελίδες Εργαλεία Μέλη
  •  
 
Άρθρο
02.08.2012 23:03    Σχόλια: 0    Κατηγορίες: Κέρδίστε μέσω Internet  Freelance      Ετικέτες: συνέντευξη  ρούλα σαλταπήδα  αυτοέκδοση  self-publishing  

Η φωτογραφία της Ρούλας Σαλταπήδα

Getpaid.gr: Κοντά μας βρίσκεται η Ρούλα Σαλταπήδα και θα μας μιλήσει για την έκδοση του βιβλίου της και την αυτοέκδοση στην Ελλάδα γενικότερα. Γεια σου Ρούλα, καλώς όρισες στο Getpaid.gr.

Ρούλα: Καλώς σε βρήκα! Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση και χαίρομαι που θα συζητήσουμε για την αυτοέκδοση ή αλλιώς για το πώς μπορεί ένας συγγραφέας να εκδώσει μόνος του το βιβλίο του, - εκτυπωμένο ή e-book, - χρησιμοποιώντας το internet, χωρίς να συναντηθεί με κανέναν εκδότη κατευθείαν από την καρέκλα του γραφείου του!

Getpaid.gr: Το μυθιστόρημά σου «Η Επόμενη Μέρα» είναι αυτοέκδοση. Τι είναι, λοιπόν, η αυτοέκδοση; Μπορεί στ’ αλήθεια ένας συγγραφέας να εκδώσει το βιβλίο του εντελώς μόνος του και να φτάσει τελικά στα χέρια του αναγνώστη;

Ρούλα: Αυτοέκδοση είναι η έκδοση ενός βιβλίου από τον δημιουργό του έργου, χωρίς την βοήθεια ή την συμμετοχή ενός εκδοτικού οίκου. Αυτό σημαίνει ότι ο συγγραφέας είναι υπεύθυνος για την έκδοση του βιβλίου του και ελέγχει μόνος του όλα τα στάδια της εκδοτικής διαδικασίας. Φυσικά αυτό απαιτεί γνώσεις, υπομονή και επιμονή, αλλά είναι προνόμιο να μπορεί κανείς να έχει τον απόλυτο έλεγχο του έργου του. Κάνει τη διόρθωση, τη σελιδοποίηση, το εξώφυλλο, επιλέγει την τιμή που θέλει να πωλείται στην αγορά και αναλαμβάνει να κάνει την διανομή, το marketing και το PR. Εννοείται ότι αν κάποιος δεν μπορεί να τα κάνει όλα μόνος του μπορεί να επιλέξει έναν freelancer επιμελητή, διορθωτή ή σχεδιαστή εξωφύλλου που θα τον βοηθήσει σε ότι χρειάζεται. Όλα τα παραπάνω γίνονται μέσω της υπηρεσίας «Print-On-Demand (POD)», στη γλώσσα μας «Εκτύπωση κατ’ απαίτηση», με την οποία εκτυπώνονται ποιοτικά βιβλία με τη διαφορά ότι μπορεί να εκτυπωθεί ακόμα και ένα μοναδικό αντίτυπο όταν το ζητήσει ένας αναγνώστης.

Το βιβλίο μου «Η Επόμενη Μέρα» είναι προϊόν αυτοέκδοσης και είμαι πλέον σε θέση να μπορώ να πω ότι ναι, μπορεί να εκδοθεί ένα βιβλίο χωρίς καθόλου κόστος – ίσως μόνο το κόστος του isbn που είναι αμελητέο – και να φτάσει τελικά στα χέρια των αναγνωστών!

Η επόμενη μέρα, Ρούλα Σαλταπήδα


Getpaid.gr: Υπάρχουν διαφορετικοί τύποι αυτοέκδοσης;

Ρούλα: Αυτό είναι ένα θέμα που πρέπει να εξηγήσουμε. Υπάρχουν δύο επιλογές για τους συγγραφείς που θα επιλέξουν να κινηθούν μόνοι τους στο χώρο των εκδόσεων: Αυτοέκδοση και συνέκδοση.

Η αυτοέκδοση βασίζεται στην «Εκτύπωση κατ’ απαίτηση», δηλαδή δεν εκτυπώνεται κανένα βιβλίο μέχρι να το ζητήσει ο συγγραφέας ή κάποιος αναγνώστης. Το βιβλίο υπάρχει σε ψηφιακή μορφή στην εταιρεία που έχουμε επιλέξει για την εκτύπωση, μέχρι ένας πελάτης να κάνει μια παραγγελία. Αυτός ο τρόπος έκδοσης βοηθάει στο να μην υπάρχει στοκ αντιτύπων στον εκδοτικό οίκο ή στο σπίτι του συγγραφέα. Δεν γίνονται άσκοπες εκτυπώσεις, δεν σπαταλιέται χαρτί, χρόνος και χρήμα για μια δουλειά που εξ αρχής δεν ξέρουμε αν θα πάει καλά. Το κόστος για να ξεκινήσει η διαδικασία είναι συνήθως ένα μικρό ποσό, λιγότερο των εκατό ευρώ που περιλαμβάνει την εξασφάλιση του isbn.

Η συνέκδοση είναι μια παλιότερη εκδοτική ορολογία που μοιάζει με την αυτοέκδοση, αλλά είναι κάτι διαφορετικό. Εδώ η εταιρεία προσφέρει στον συγγραφέα διάφορα πακέτα έκδοσης που περιέχουν κάποιες υπηρεσίες απαραίτητες για την έκδοση ενός βιβλίου. Στη συνέχεια ο συγγραφέας αγοράζει ένα από τα πακέτα. Συνήθως κοστίζουν από πεντακόσια μέχρι χίλια ή μερικές χιλιάδες ευρώ, ανάλογα με το τι περιλαμβάνει το κάθε πακέτο. Σ’ αυτή την περίπτωση ο συγγραφέας υπογράφει συμβόλαιο με την εταιρεία, όπου συμφωνεί με τους όρους εκτύπωσης, τον αριθμό αντιτύπων που θα εκτυπωθούν και που θα αποθηκεύσει στο χώρο του, τους όρους διακίνησης και το ποσοστό που θα εισπράττει από τις πωλήσεις του βιβλίου του. Εδώ χρειάζεται προσοχή, ώστε το πακέτο που θα επιλέξει ο δημιουργός να είναι το κατάλληλο για τις ανάγκες του. Την συνέκδοση ακολουθούν συνήθως συγγραφείς που μπορούν να ξοδέψουν κάποια χρήματα και επιθυμούν να παραλάβουν ένα μικρό αριθμό βιβλίων στα χέρια τους.

Getpaid.gr: Τι γίνεται με το Marketing και το Promotion του βιβλίου που εκδίδεται;

Ρούλα: Παρόλο που στην Ελλάδα, όσο αφορά την αυτοέκδοση, τα πράγματα είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο, υπάρχουν εταιρείες αυτοέκδοσης που προσφέρουν κάποια πακέτα προώθησης σε σχετικά χαμηλά τιμές, αλλά και μόνος του ο συγγραφέας μπορεί να κάνει μια αποτελεσματική προώθηση μέσω του διαδικτύου. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να κατασκευάσει μια ιστοσελίδα ή ένα blog, μια σελίδα στο Facebook ή σε άλλα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης, μπορεί να παίρνει μέρος σε forums – κοινότητες βιβλιόφιλων ή να μιλάει για τη δουλειά του σε άλλα blogs. Ακόμα μπορεί να διαφημίσει το βιβλίο του στο Google ή στο Facebook με σχετικά μικρό κόστος. Επίσης μπορεί να επιλέξει να μην εκτυπώνεται το βιβλίο του, αλλά να διατίθεται ως e-book, κάτι που προτιμάται όλο και περισσότερο από πολλούς συγγραφείς κυρίως στο εξωτερικό, γιατί μπορούν να πουλήσουν τα βιβλία τους σε χαμηλές τιμές, ακόμα και σε χαμηλότερες του δολαρίου, με εύκολο downloading από e- readers, δηλαδή ηλεκτρονικούς αναγνώστες. Άλλες τεχνικές marketing που μπορεί ένας συγγραφέας να ακολουθήσει είναι οι πατροπαράδοτες παρουσιάσεις βιβλίων ή να αναθέσει τη διαφήμιση και την προώθηση του βιβλίου σε μια διαφημιστική εταιρεία.

Getpaid.gr: Ποιες ιδιαιτερότητες ή δυσκολίες συνάντησες κατά την έκδοση του βιβλίου σου «Η Επόμενη Μέρα»;

Ρούλα: Αρχικά πρέπει να πω πως δεν ήταν καθόλου εύκολο να διαχωρίσω τουςΡούλα Σαλταπήδα τύπους αυτοέκδοσης. Είχα μπερδευτεί. Κάποιες εταιρείες ζητούσαν χρήματα, άλλες πρόσφεραν συγκεκριμένα πακέτα, το Lulu.com, που είναι μια κατεξοχήν υπηρεσία αυτοέκδοσης, είχε τους δικούς του όρους και τα λοιπά. Μέχρι να τα ξεκαθαρίσεις στο μυαλό σου, νομίζεις ότι οι μισοί είναι απατεώνες και προσπαθούν να σου φάνε τα λεφτά σου. Στο τέλος βλέπεις φυσικά ότι υπάρχουν πολλές υπηρεσίες και μπορείς να επιλέξεις την πιο κατάλληλη για σένα. Υπάρχουν πιο φθηνές και πιο ακριβές λύσεις. Σημασία, όμως, έχει ότι οι συγγραφείς που τα έργα τους έχουν απορριφθεί από τους παραδοσιακούς εκδοτικούς οίκους μπορούν να δουν τα βιβλία τους να εκδίδονται και όσοι προτιμούν να εκδώσουν το βιβλίο τους μόνοι τους, τώρα μπορούν να το κάνουν ανεμπόδιστοι!

Μια ιδιαιτερότητα που συνάντησα κατά την αυτοέκδοση είναι, όπως προείπα, ότι έπρεπε να τα κάνω όλα μόνη μου. Μιλάμε για μια έκδοση που δεν μου κόστισε παραπάνω από εκατό ευρώ και μερικά χρήματα για διαφήμιση στο διαδίκτυο. Έτσι διόρθωσα μόνη μου το βιβλίο όσο καλύτερα μπορούσα, σχεδίασα το εξώφυλλο, έκανα τη σελιδοποίηση, αναγκάστηκα να φρεσκάρω πολλούς γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες που είχα ξεχάσει και πήρα την απόλυτη ευθύνη για το τελικό αποτέλεσμα. Εννοείται πως ασχολήθηκα και με την προώθηση και τη διαφήμιση του βιβλίου, πράγματα που δεν είναι καθόλου δύσκολα μιας και μπορεί κανείς να τα πραγματοποιήσει από το σπίτι του χρησιμοποιώντας το internet.  Η εταιρεία που επέλεξα για την εκτύπωση ήταν η κατάλληλη για μένα, οι άνθρωποι ήταν συνεργάσιμοι και το αποτέλεσμα άψογο. Εκδόθηκε άμεσα και μέσα σε δέκα μέρες από την έκδοσή του το βιβλίο υπήρχε στο site της εταιρείας, καταχωρήθηκε στη βιβλιονετ και ήταν διαθέσιμο προς πώληση στα περισσότερα online ελληνικά βιβλιοπωλεία. Έμεινα πολύ ευχαριστημένη.

Getpaid.gr: Ποια είναι τα θετικά και ποια τα αρνητικά της αυτοέκδοσης;

Ρούλα: Από τα θετικά της αυτοέκδοσης είναι η ανεξαρτησία που παρέχεται στον δημιουργό. Ο συγγραφέας αποφασίζει μόνος του πότε θα εκδώσει το βιβλίο του, πώς θα είναι μέσα, τι χρώματα και τι σχέδια θα έχει, τι εξώφυλλο θα βάλει, πώς θα το διαφημίσει και σε τι τιμή θα το πουλήσει. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι για να φτάσει το βιβλίο στα χέρια των αναγνωστών χρειάζεται πολύ δουλειά από μέρους του δημιουργού, επιμονή και υπομονή. Όμως, ο συγγραφέας γνωρίζει από την αρχή ότι οικονομικά δεν παίρνει και κανένα τεράστιο ρίσκο και έτσι απλά περιμένει να δει αν το βιβλίο του θα αρέσει στον κόσμο.

Στα αρνητικά θα έβαζα ίσως το ότι ο συγγραφέας παίρνει όλη την ευθύνη για την έκδοση του βιβλίου και κάνει πράγματα που μπορεί να μην γνωρίζει καλά, όπως είναι η επιμέλεια, η διόρθωση, το set up, η διαφήμιση κλπ. Επίσης, εάν κάποιος ονειρεύεται να δει το βιβλίο του στη βιτρίνα ενός βιβλιοπωλείου, πρέπει να ξέρει ότι είναι πολύ δύσκολο γιατί οι πωλήσεις γίνονται κυρίως από online bookstores και όχι από τα φυσικά βιβλιοπωλεία. Τέλος, θα έβαζα το γεγονός ότι μπορεί να μην επιφέρει άμεσο κέρδος, λόγω έλλειψης γνώσεων επιμέλειας ενός βιβλίου ή μεθόδων marketing από μεριάς του συγγραφέα, πράγματα που υποβαθμίζουν το βιβλίο όσο καλή κι αν είναι η ιστορία και όσο ωραίο νόημα κι αν έχει.

Getpaid.gr: Τελικά η αυτοέκδοση έχει κέρδος; Επηρεάζεται από την οικονομική κρίση;

Ρούλα: Η αυτοέκδοση, Δημήτρη, πιστεύω ότι είναι κυριολεκτικά αυτό που πραγματεύεται και το getpaid.gr, «κερδίστε χρήματα από το internet». Ο συγγραφέας μπορεί να βγάλει ένα κέρδος, ανάλογα με τους όρους της εταιρείας που συνεργάζεται για την έκδοση του βιβλίου του. Στο εξωτερικό οι συγγραφείς έχουν τη δυνατότητα να βάλουν πολύ χαμηλές τιμές στα βιβλία τους και να αγοράζονται από περισσότερο κόσμο. Στην Ελλάδα τα πράγματα είμαι λίγο πιο δύσκολα. Δεν μπορείς να ελιχθείς όσο θα ήθελες κι αυτό γιατί το κόστος εκτύπωσης είναι ακόμα υψηλό, λόγω έλλειψης ανταγωνιστικότητας. Σε μερικά χρόνια ευελπιστώ ότι θα μπορούμε να εκδίδουμε βιβλία με χαμηλότερο κόστος και αυτό σημαίνει χαμηλότερη και τελική τιμή του βιβλίου και κατ’ επέκταση περισσότερες πωλήσεις. Το ποσοστό των ελλήνων που διαβάζουν βιβλία είναι σχετικά μικρό και πολλοί από τους αναγνώστες δεν γνωρίζουν καν ότι υπάρχουν συγγραφείς που αυτοεκδίδουν τα έργα τους, ενώ θα προτιμούσαν να διαβάσουν κάτι που να μην έχει επιλεχθεί από έναν μεγάλο παραδοσιακό εκδοτικό οίκο και να μην είναι στη μόδα ή στα best seller.

Το πιο συνηθισμένο κέρδος για το συγγραφέα που έχω δει μέχρι τώρα όσον αφορά την πραγματική Print on Demand έκδοση για τα ελληνικά δεδομένα, είναι περίπου το 20% από την τιμή του βιβλίου. Είπαμε, προς το παρόν δεν υπάρχει ανταγωνισμός!

Όσο για το αν επηρεάζεται η αυτοέκδοση από την οικονομική κρίση, η απάντησή μου είναι ότι ίσα ίσα που πολλοί θα στραφούν προς την αυτοέκδοση και θα ανοίξουν τα συρτάρια με τα κρυμμένα γραπτά τους, γιατί είναι ένας απλός τρόπος να βγάλεις ένα έξτρα εισόδημα μέσω του διαδικτύου. Οι άνθρωποι στην Ελλάδα που αγοράζουν βιβλία μπορεί να είναι λίγοι και η κρίση να τους κάνει να είναι πιο φειδωλοί στις αγορές τους, αλλά δεν σημαίνει πως σταμάτησαν να αγοράζουν εντελώς. Άσε που είναι μια ευκαιρία να κάνουν την εμφάνισή τους και νέοι συγγραφείς που πλάι στους παλιότερους θα προσπαθήσουν να αυξήσουν το ποσοστό των ελλήνων που διαβάζει βιβλία, με νέους μοντέρνους τρόπους διάθεσης και διακίνησης του βιβλίου.

Getpaid.gr: Πιστεύεις ότι η αυτοέκδοση έχει μέλλον στην Ελλάδα;

Ρούλα: Ναι, η αυτοέκδοση έχει μέλλον! Εμείς που γράφουμε εδώ και μερικά χρόνια περιμέναμε την αυτοέκδοση πώς και πώς. Όσο περνάει ο καιρός οι όροι θα είναι όλο και πιο ευνοϊκοί για τους συγγραφείς, ο εκδοτικός χώρος θα αρχίσει να αλλάζει και ανάμεσα στους μεγάλους εκδοτικούς οίκους θα χωρέσουν και πολλοί εκδοτικοί οργανισμοί που θα παρέχουν υπηρεσίες online αυτοέκδοσης. Οι αναγνώστες θα γνωρίσουν νέους συγγραφείς και θα έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν φθηνά βιβλία και eBooks.Ήδη η αγορά του βιβλίου έχει αντιληφθεί ότι πρέπει να στραφεί προς το ηλεκτρονικό βιβλίο και να επενδύσει σ’ αυτό, καθώς τα eBooks έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας.

Η αυτοέκδοση είναι ένα νέο παράθυρο στον εκδοτικό κόσμο και στον κόσμο του βιβλίου, την οποία, αν κρίνουμε και από διάφορα επιτυχημένα παραδείγματα που βλέπουμε στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα, αξίζει να εμπιστευτούμε. Υπάρχουν πολλοί αναγνώστες και τους είμαστε ευγνώμονες, που βοηθάνε τους συγγραφείς που επιλέγουν την αυτοέκδοση, αγοράζοντας τα βιβλία τους και υποστηρίζοντάς τους. Κάθε βιβλίο πρέπει να έχει τη δική του ευκαιρία στο αναγνωστικό κοινό.


Getpaid.gr: Πες μας λίγα λόγια για το βιβλίο σου «Η Επόμενη Μέρα».


Ρούλα: «Η Επόμενη Μέρα» είναι το πρώτο μου βιβλίο. Είναι ένα ρομαντικό μυθιστόρημα με κεντρική ηρωίδα την Κάλι, η οποία είναι μια γυναίκα που μετά από ένα τραγικό συμβάν που σημάδεψε την ζωή της, αλλά και τη ζωή πολλών άλλων ανθρώπων, προσπαθεί να ξανακερδίσει τη χαρά και το δικαίωμα στην ευτυχία. Αφού έχασε τον άντρα της και βίωσε τον πόνο και την μοναξιά, έρχεται στην Ελλάδα για να περάσει το καλοκαίρι της με την αγαπημένη της ξαδέρφη και να ξεφύγει από τα προβλήματά της. Στο νησί γνωρίζεται με δύο άντρες που θα την κάνουν να δει τα πράγματα αλλιώς. Τα συναισθήματά της αλλάζουν συνέχεια και παλεύει να τα καταφέρει έχοντας απέναντί της τον ίδιο της τον εαυτό, που εμμένει να πισωγυρίζει στο καταθλιπτικό παρελθόν.  Όμως, αυτό που έχει σημασία γι’ αυτήν είναι ότι πρέπει να μείνει σταθερή στο στόχο της: Να βρει ξανά την ευτυχία και την αγάπη.


Getpaid.gr: Ρούλα, σε ευχαριστούμε πραγματικά για όλες αυτές τις γνώσεις και εμπειρίες που μοιράστηκες μαζί μας. Είναι πολύ σημαντικό να αντλούμε πληροφορίες από ανθρώπους που έχουν ασχοληθεί στην πράξη με κάποιο αντικείμενο. Ευχόμαστε καλή επιτυχία στο νέο σου βιβλίο και γιατί όχι σε μια επιτυχημένη συγγραφική καρριέρα!


Ρούλα: Κι εγώ ευχαριστώ πολύ για την ευκαιρία που μου έδωσες να μιλήσω για την αυτοέκδοση και το βιβλίο μου και ελπίζω η δική μου εμπειρία να βοηθήσει κι άλλους μελλοντικούς συγγραφείς να τολμήσουν να βγάλουν τις ιδέες τους από το συρτάρι και ναΗ επόμενη μέρα, το βιβλίο της Ρούλα Σαλταπήδα τις προσφέρουν στο αναγνωστικό κοινό. Θα είμαι εδώ για οποιαδήποτε απορία ή βοήθεια προς τους αναγνώστες του getpaid.gr.


Το βιβλίο της Ρούλας Σαλταπήδα μπορείτε να το βρείτε στο Eshop.gr (εδώ) και σε πολλά online βιβλιοπωλεία.


Επίσης, μπορείτε να επισκεφθείτε τη σελίδα της συγγραφέα στο Facebook.


Επικοινώνηστε μαζί μας αν θέλετε να μοιραστείτε μαζί μας την εμπειρία σας σχετικά με την οικονομική αξιοποίηση του διαδικτύου, μέσα από μια δική σας συνέντευξη. (π.χ. freelancers, bloggers, affiliate marketers…)

 
Υπηρεσίες Getpaid.gr

Υπηρεσίες Getpaid.gr

Μου αρέσει το άρθρο!
Διαφημίσεις
Σχόλια
Ταξινόμηση κατά: 
Ανά σελίδα: 
 
  • Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια
Ενέργειες
Βαθμολογία
8 ψήφοι
Μοιραστείτε το
Διαφημίσεις